motivationIn ultimii ani s-a constat o crestere majora a importantei pe care o constituie resursa umana in cadrul oricarei institutii, fie ea publica sau privata. Aceasta importanta deriva din scopul de a obtine eficienta in orice activitate intreprinsa, ceea ce implica personal bine pregatit si puternic motivat, care sa conduca actiunile firmelor si institutiilor spre rezultatele cele mai bune, obtinute cu resurse minime.

Motivarea vine din interiorul persoanei. Astfel, factorii ce stimuleaza subordonatul determina ca el sa actioneze pentru satisfacerea nevoilor care sunt simtite de acesta. Deci, este important pentru superior sa cunoasca nevoile subordonatilor sai, metodele cele mai corecte de conducere ducand la satisfacerea dorintelor si implicit la motivare.

În ultima perioadă, companiile trebuie să facă eforturi considerabile pentru a fi competitive, iar pentru acest lucru, el trebuie să-şi îmbunătăţească calitatea constant. În general , pentru a oferi produse de calitate constitue un întreg proces de erori şi încercări costisitor. Sistemul de relaţii al IMM-urilor cu clienţii este limitat, astfel, acestea sunt direct motivate să implementeze un sistem al calităţii, pentru a satisface cerinţele clienţilor la un nivel cel puţin aşteptat.

Managementul calităţii este o componentă a managementului entităţii. Cerinţele de asigurare a calităţii sunt legale, cât şi ale pieţei.
Cerinţe legale: Siguranţa vieţii, integritatea corporală şi a proprietăţii, securitatea produselor periculoase. Respectarea lor este obligatorie. Au fost stabilite reglementări guvernamentale care solicită verificarea unor produse înainte de a ajunge pe piaţă, examinarea lor fiind conform cerinţelor şi standardelor legale. S-a luat această decizie pentru siguranţa consumatorilor şi a utilizatorilor, dar şi pentru protejarea mediului, a proprietăţii, a vieţii şi a sănătăţii.

Rolul comunicarii in relatia cu clientii

customer communicationAristotel, unul dintre cei mai importanti filosofi ai Greciei Antice, prin opera sa "Retorica" , o lucrare cu puternice tendinte practice si pedagogice, a reusit sa evidentieze anumite metode eficiente de comunicare.Astfel, el afirma ca limbajul e un privilegiu exclusiv uman, ca urmare prin retorica se fundamenteaza teoria comunicarii, organizarea argumentatiei si definirea persuasiunii.

Scopul oricarui discurs este obtinerea credibilitatii, deoarece trebuie sa fie "demn de incredere". Obtinerea credibilitatii este cheia oricarei actiuni practice, iar caracterul, patosul si discursul sunt cele trei elemente necesare pentru a obtine convingerea. Un orator persuasiv trebuie sa fie in primul rand credibil din punct de vedere etic; trebuie apoi sa miste afectiv auditoriul, iar in al treilea rand, pentru a nu cadea in demagogia ieftina, trebuie sa argumenteze si sa convinga rational.

Metoda Just in Time

just in timeMetoda Just in Time ("exact la momentul potrivit") reprezinta o strategie de productie ce se bazeaza pe ideea ca activitatea de productie trebuie calculata si ajustata astfel incat stocurile sa fie reduse la o valoare minima. Pentru a indeplini obiective JIT, companiile care aplica pentru aceasta metoda se vor orienta mai mult catre procese, catre implicarea activa a personalului si, bineinteles, catre calitate.

Metoda Just in Time a fost elaborata in 1950 de catre firma TOYOTA. Multi specialisti vad in metoda Just in Time o tehnica de lucru, altii o considera o metoda de conducere, iar unii ii dau conotatii filosofice.

Filosofia Just in Time este simpla: stocurile pot fi o pierdere pentru orice afacere, deoarece exista: costuri mari de depozitare, pierderi de calitate a produselor in timpul depozitarii, riscul de a produce stocuri nevandabile, fluctuatii in ceea ce priveste costul de achizitie, iar un stoc mare ascunde probleme de productie.

Page 2 of 2
JSN Medis template designed by JoomlaShine.com